Co to jest status negocjacji?

Podczas działań marketingowych związanych z tematem niezwykle istotny jest status negocjacji. Jest to faza, w której aktualnie znajduje się temat np. Wstępny, Zapytanie, Oferta, Negocjacje, Wygrany, Przegrany. Pozwala on na śledzenie postępu negocjacji.

Domyślne statusy tematu można wytłumaczyć w następujący sposób:

  • Wstępny: decydujemy się na wysyłkę emaila do danego klienta - możemy już na tym etapie założyć temat i oznaczyć go jako wstępny.
  • Zapytanie: klient skontaktował się z nami i jest zainteresowany naszymi produktami lub usługami. Należy więc przygotować dla niego ofertę.
  • Oferta: oferta została przygotowana i wysłana do klienta - czekamy więc na odpowiedź klienta.
  • Negocjacje: klient zapoznał się z ofertą i jest zainteresowany lecz ma pewne uwagi - następują negocjacji dotyczące oferty.
  • Wygrany: klient jest zdecydowany i podisujemy z nim umowę lub realizujemy zlecenie. Gdy temat jest wygrany można zdefiniować strategię realizacji tego tematu (Co to jest status realizacji?).
  • Przegrany: klient rezygnuje z naszej oferty.

Statusy negocjacji można dostosować do indywidualnych potrzeb w konfiguracji systemu.

Na podstawie negocjacji generowany jest Lejek sprzedaży (Lejek sprzedaży).