Pomoc zostanie aktualizowana do wersji 3.0.0 w przeciągu kilkunastu dni.

Co to jest lejek sprzedaży?

Lejek sprzedaży przedstawia zestawienie tematów będących w trakcie negocjacji ze względu na ich status negocjacji (1) (Co to jest status negocjacji?).

By utworzyć lejek sprzedaży należy wybrać odpowiednią opcję z menu (Jak utworzyć lejek sprzedaży?).

Lejek może być tworzony na podstawie sumy wycen tematów o danym statusie (Co to jest wycena tematu?) lub liczby tematów (2) o danym statusie.

Analiza lejka

Lejek jest podzielony na segmenty oznaczające tematy, które znajdują się na danym statusie negocjacji.

Po najechaniu na segment pojawią się dodatkowe informacje przydatne do analizy danego statusu negocjacji.

Przeanalizujmy segment Zapytania (1). Po najechaniu na niego kursorem pojawią się dodatkowe informacje (2).

  • Wartość całkowita oznacza sumę wartości bieżącego statusu oraz statusów nastepnych (niżej w lejku). W tym przypadku sumę wycen tematów o statusie Zapytanie, Oferta, Negocjacje i Wygrany. Jeżeli wszystkie tematy od tego statusu zostałyby zrealizowane to firma osiągnęła by przychód 1021 zł
  • Aktualna wartość statusu oznacza tylko wartość bieżącego statusu. W tym przypadku jest to suma wycen tematów o statusie Zapytanie. Względna wartość danego segmentu jest również wyrażona w wysokości segmentu - im wyższy segment tym wyższa jego wartość (3).
  • Procent poprzedniego to stosunek wartości całkowitej bieżącego statusu do wartości całkowitej poprzednego statusu (powyżej w lejku).

Szerokość statusu Wygrany w stosunku do szerokości całego lejku oznacza stosunek wartości statusu Wygrany do wartości całkowitej lejka (4).