System cyklicznie przeprowadza synchronizację maili (Jak działa synchronizacja maili?). Jeżeli w trakcie tej synchronizacji, system nie będzie w stanie połączyć się z nim 3 trazy w ciągu godziny to wyłączy konto mailowe, by oszczędzać swoje zasoby i nie łączyć się z nim w przyszłości.
Przyczyn braku połączenia z kontem mailowym może być wiele i nie jest to wina błędnego działania systemu. Problemem może być chwilowy błąd na serwerze pocztowym, przeciążone łącza Internetu, kontrolowane wyłączenie serwera pocztowego (np. na aktualizację lub tworzenie backupu), zmiana “namiarów” na konto mailowe itp.
Informacja
System wyłącza konto mailowe - nie usuwa go.
Wyłączone konto mailowe można z łatwością ponownie włączyć. Należy wejść na listę kont mailowych (Jak wyświetlić listę kont mailowych?), rozwinąć listę filtrów (1) i wybrać filtr Nieaktywne (2).
Następnie z listy należy wybrać odpowiednie konto i w jego szczegółach kliknąć link (1) lub rozwinąć listę operacji (2) i wybrać Włącz konto mailowe (3).